Az amerikai CNN internetes oldalán megjelent cikk alapján
„Tervezzen nyaralást Crna Gorába minél előbb, mielőtt az árak a Riviérán olyanok lesznek mint Saint Trope-ban„, javasolja az amerikai magazin az utazóknak.
Az amerikai médiák besorolták Montenegrót az idei évi top-úticélok közé, megjegyezve, hogy az ország érintetlen fehér homokos strandjai és a középkori települések, melyek felett elszállt az idő, a legérdekesebb turisztikai célállomások lehetnek.
A interneten megjelent amerikai CNN cikk szerint a „legforróbb”, vagyis a három top-úticél Colorado, Kína és Horvátország, de erős konkurenciájuk Montenegró, Miniapolis és Mongólia.
Az amerikai utazási magazin a Travel+Leisure szerint míg a világ feltárja Horvátországot, addig a szomszédos Montenegró még mindig egy „jól őrzött titok”, ami nem volt mindig így. „Montenegró valaha a 183 mérföld hosszú tengerpartjával vonzotta az ünnepelt sztárokat mint Sofia Loren vagy Richard Burton. A szankciók, háborúk és Jugoszlávia szétesése azonban sok látogatót távol tartott az országtól” emlékeztet a magazin.
„Azonban a külföldről látogató turisták száma megint növekedőben van.” A külföldi turisták száma 2005-ben 50%-al volt több mint az előző évben. Közvetlen járatot indítottak Londonból, valamint kész az alagút, amely Podgorica fővárostól „vezet a tengerhez a hegyen keresztül”
A kanadai Batterfield ad Robinson, ismert a kerékpáros és tengeri utazás szervezéseiről, besorolta Montenegrót a régió tengeri utazásaihoz, az izraeli Aman Resort pedig szeretné modernizálni Sveti Stefan szigetet és visszahozni régi fényét.
A borászat az országban, írja a magazin, jó minőségű borokat termel, és az egyre több kiváló étterem kis borozói nagyon jól hangolódnak a helyi specialitásokkal, mint a friss kagyló, különféle rostélyosok és tengeri saláták.
„Ezért tervezzen nyaralást Crna Gorába minél előbb, mielőtt az árak a Riviérán olyanok lesznek mint Saint Trope-ban„, javasolja az amerikai magazin az utazóknak.
Részlet
"POBJEDA" napilap